Regulamin sklepu Klocekplus

 

 

 

§ 1 Postanowienia ogólne

 

1. Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży przez sklep Internetowy Klocekplus (zwany dalej jako „Sklep”) dostępny pod domeną www.klocekplus.pl

2. Sklep prowadzi tylko i wyłącznie sprzedaż oryginalnych klocków firmy LEGO®.

3. Sklep prowadzony jest przez firmę KDJ Jakub PAGÓRSKI, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem ul. Cisowa 62/1 62-069 Dąbrówka, NIP 7822356407, REGON 389588820.

4. Sklep Klocekplus działa również jako punkt stacjonarny pod adresem ul. Żurawinowa 10/6c 62-069 Palędzie, z zastrzeżeniem, że sklep ma charakter hobbystyczny i nie jest otwarty w stałych godzinach. W przypadku chęci zakupu lub odbioru towaru niezbędne jest wcześniejsze ustalenie godziny drogą telefoniczną lub mailową.

5. Każdy użytkownik chcący skorzystać z usług sklepu (zwany dalej jako „Klient”) zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu (zwanego dalej „Regulaminem”).

 

 

§ 2 Zasady korzystania ze sklepu internetowego

 

1. Każdy Klient może według swojego uznania zakupić towar dostępny w witrynie sklepu za pośrednictwem strony internetowej lub stacjonarnie po wcześniejszym umówieniu się.

2. Sklep wystawia każdemu Klientowi fakturę drogą elektroniczną. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.

3. W celu sfinalizowania transakcji Klient powinien dokonać zakupu w pięciu krokach:

    •        Wybór towaru, umieszczenie go w koszyku i przejście do wirtualnej kasy 

    •        Wprowadzenie danych osobowych

    •        Wprowadzenie danych adresowych

    •        Wybór sposoby dostawy

    •        Wybór metody płatności

4. Po wyborze wszystkich opcji i zatwierdzeniu warunków zakupu zamówienie zostaje oficjalnie złożone przez Klienta i jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sklepem.

5. Sklep wyśle Klientowi drogą mailową potwierdzenie zakupu oraz status zamówienia.

6. Klient według swojego uznania może założyć konto w Sklepie w celu ułatwienia realizacji kolejnych zamówień realizowanych w przyszłości.

7. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po otrzymaniu zapłaty (lub niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia w przypadku wyboru dostawy za pobraniem).

 

 

 

§ 3 Zasady płatności i dostawy

 

1. Każdy Klient może skorzystać z następujących metod płatności

    •        Przelew tradycyjny na numer konta ( do wykonania drogą tradycyjną lub elektroniczną)

    •        Szybki przelew elektroniczny ( za pomocą serwisu przelewy24)

    •        BLIK (za pomocą serwisu przelewy24)

    •        Płatność przy odbiorze (gotówką lub kartą przypadku płatności podczas dostawy kurierskiej , gotówką lub blikiem w przypadku odbioru osobistego w siedzibie Sklepu)

2. Zamówienie nieopłacone będą automatycznie anulowane w ciągu 24 godzin (w przypadku płatności za pomocą przelewy24) lub 3 dni roboczych (w przypadku wyboru przelewu tradycyjnego).

3. Każdy Klient może skorzystać z opcji dostawy za pomocą dwóch renomowanych przewoźników lub odebrać zamówienie osobiście pod adresem Klocekplus ul. Żurawinowa 10/6c 62-069 Palędzie, po wcześniejszym umówieniu się.

4. Dostawy przez przewoźników będą realizowane na następujących zasadach:

    •        Paczkomat  i kurier INPOST : zamówienia opłacone do godziny 15:00, będą nadawane tego samego dnia roboczego. Pozostałe    zamówienia zostaną nadane następnego dnia roboczego.

Terminowość dostawy INPOST dla naszych wysyłek (liczona od daty nadania):

Dostawa w ciągu 24h : 92%

Dostawa w ciągu 48 h : 7%

Dostawa powyżej 48h : 1%

    •        Kurier DPD : zamówienia opłacone do godziny 12:00, będą nadawane tego samego dnia roboczego. Pozostałe zamówienia zostaną nadane następnego dnia roboczego.

Terminowość dostawy DPD dla naszych wysyłek (liczona od daty nadania):

Dostawa w ciągu 24h : 90%

Dostawa w ciągu 48 h : 8%

Dostawa powyżej 48h : 2%

    •         Odbiór osobisty w siedzibie sklepu Klocekplus ul. Żurawinowa 10/6c 62-069 Palędzie: zamówienie możliwe do wydania od ręki, niezbędny kontakt mailowy/telefoniczny w celu umówienia godziny odbioru.

5. O wysyłce przesyłki decyduje termin opłacenia zamówienia. Zamówienia złożone, ale nieopłacone nie będą realizowane (nie dotyczy zamówień z opcją za pobraniem.)

6. Wszelkie zamówienia opłacone w weekendy i dni świąteczne będą realizowane w najbliższym dniu roboczym.

7. Przesyłki wielkogabarytowe (duże klocki nie mieszczące się do paczkomatów INPOST), Sklep realizuje wyłącznie przez kuriera DPD lub z odbiorem osobistym.

8. Koszty dostawy są zmienne w zależności od wybranej metody dostawy. Sklep deklaruje darmową dostawę dla zamówień o wartości powyżej 300 PLN brutto.

9. Wskaźniki jakościowe firm kurierskich podane punkcie 3 mają jedynie charakter informacyjny oparty na danych Sklepu bazujących na wysyłkach z przeszłości. W żadnym wypadku nie są gwarancją dostawy. Sklep nie odpowiada za terminowość dostaw firm kurierskich.

 

 

§ 4 Gwarancja terminowego nadania

 

1. Sklep Klocekplus udziela Klientom dodatkowej gwarancji terminowego nadania przesyłki na zasadach i w terminach opisanych w paragrafie nr 3.

2. Udzielane gwarancje dotyczą daty nadania przesyłki ( czyli przekazania jej do punktu odbioru, paczkomatu lub kurierowi). Nadanie przesyłki nie jest tożsame z jej dostarczeniem przez kuriera na dzień następny  (choć tak dzieje się w zdecydowanej większości przypadków). 

3. Klient przyjmuje do wiadomości, że mimo terminowego nadania przez Sklep, firma kurierska nie musi dostarczyć przesyłki na dzień następny ( np. wskutek nieodebrania paczki przez kuriera z punktu odbioru lub  paczkomatu, nieodebrania paczki przez kuriera na magazynie centralnym, niedostarczenia paczki przez kuriera końcowego itd.). Dane historyczne na temat skuteczności dostaw Sklepu w stosunku do dnia nadania pokazane zostały w paragrafie 3 Regulaminu.

4. W przypadku gdy sklep Klocekplus nie nada przesyłki w terminach wskazanych w paragrafie 3 regulaminu, Klient ma prawo do dodatkowego rabatu w wysokości 10% wartości opóźnionego zamówienia.

5. W celu uzyskania rabatu Klient musi wysłać zgłoszenie mailowe na adres biuro@klocekplus.pl. Zgłoszenie koniecznie powinno zawierać numer zamówienia.

6. Sklep rozpatrzy wniosek Klienta w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych. W przypadku uznania zasadności Klient otrzyma informację zwrotną wraz ze specjalnym kodem uprawniającym do zniżki w wysokości 10% wartości opóźnionego zamówienia na przyszłe zakupy w Sklepie.

7. Przyznany rabat będzie obowiązywał tylko i wyłącznie na następne zakupy w Sklepie i będzie ważny 60 dni od daty jego przyznania.

8. Decyzja Sklepu o przyznaniu (bądź nie) rabatu podejmowana jest jednostronnie przez Sklep na podstawie momentu opłacenia zamówienia i daty nadania z systemów firm kurierskich. Klientowi nie przysługuje od powyższej decyzji żadna forma odwołania.

9. Gwarancja terminowego nadania i rabaty nie są udzielane się dla zamówień z odbiorem osobistym przez Klienta.

10. Gwarancja terminowego nadania nie dotyczy opóźnień spowodowanych siłą wyższą.

11. Wysokość rabatu dla jednego zamówienia nie może przekroczyć wartości 300 zł brutto.

 

 

§ 5 Zakup i odbiór w punkcie stacjonarnym

 

1. W przypadku gdy Klient chce zakupić towar z odbiorem osobistym może według swojego uznania:

    •        zamówić i opłacić zamówienie na stronie Sklepu www.klocekplus.pl, a następnie umówić się na odbiór zamówienia

    •        skontaktować się ze sklepem i umówić się na zakup stacjonarny danego zestawu w siedzibie Sklepu

2. Odbiór osobisty lub zakup stacjonarny można zrealizować tylko  siedzibie sklepu pod adresem ul. Żurawinowa 10/6c 62-069 Palędzie, po uprzednim kontakcie mailowym bądź telefonicznym.

3. Z racji na hobbystyczną/dodatkową formę działalności Sklep nie posiada stałych godzin otwarcia, dlatego odwiedzenie siedziby sklepy bez wcześniejszego umówienia może skutkować niemożnością wejścia do Sklepu.

4. Sugerowane godziny kontaktu telefonicznego do Sklepu:  dni robocze 8-15.

 

§ 6 Zwroty

 

1. W przypadku woli zwrotu towaru Klient jest zobowiązany poinformować Sklep mailowo o chęci zwrócenia klocków (wysyłając email, lub wniosek poprzez formularz na stronie). Klient nie ma obowiązku wysyłania, drukowania, podpisywania żadnych dodatkowych oświadczeń.

2. Klient ma prawo dokonać zwrotu w ciągu 14 dni po otrzymaniu przesyłki (decyduje data nadania paczki przez Klienta)  odsyłając paczkę na swój koszt na adres:

KLOCEKPLUS

Żurawinowa 10/6b,

62-069 Palędzie.

Tel 691 444 177

3. Klient może poprosić Klocekplus o pomoc w zwrocie produktu, wówczas  Sklep prześle do Klienta etykietę nadawczą ( inpost lub DPD). Po otrzymaniu etykiety Klient może nadać paczkę w dowolnym paczkomacie Inpost lub DPD Pickup.

4. Koszt usługi opisanej w punkcie 3 wynosi 30 złoty brutto. Kwota ta zostanie potrącona  Klientowi ze zwracanej przez Sklep kwoty za zakup.

5. Kwota za zakup zostanie zwrócona Klientowi maksymalnie w ciągu 48h od otrzymania przesyłki.

6. Warunkiem zwrotu pełnej kwoty jest odesłanie klocków w stanie nieuszkodzonym. Tzn. produkt musi być kompletny, nieotwierany, z oryginalnymi plombami, bez dziur, wgnieceń, rys, oznak użytkowania itd.

7. Zwracana kwota nie obejmuje ewentualnych kosztów przesyłki, które klient poniósł przy składaniu zamówienia.

8. W przypadku gdy klocki zostaną zwrócone w stanie niespełniającym warunków w punkcie 6 co w sposób oczywisty obniża ich realną wartość, Sklep ma prawo wg swojej decyzji odpowiednio umniejszyć kwotę zwrotu w sposób adekwatny do uszkodzeń zwracanego towaru.

9. W przypadku gdy klocki uszkodziły się w trakcie transportu do Klienta, i jest to przyczyna zwrotu. Klient zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu sprzedawcy wraz z dokumentacją fotograficzną w ciągu maksymalnie 48 h od otrzymania przesyłki, koniecznie przed odesłaniem przesyłki. Jeśli Sklep stwierdzi uszkodzenia zwracanego towaru po odebraniu zwrotu bez wcześniejszej udokumentowanej informacji od Klienta, przyjmuje że do uszkodzenia doszło z winy Klienta i będzie miał prawo umniejszyć kwotę zwrotu w sposób adekwatny do uszkodzeń zwracanego towaru.

10. Sklep może odmówić zwrotu towaru jeśli Klient odeśle towar zakupiony w innym sklepie (nawet w przypadku gdy jest to ten sam rodzaj zestawu z tym samym numerem katalogowym).

11. Klient nie ma prawa do zwrotu towaru po upływie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. W przypadku chęci zwrotu towaru po upływie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki Klient jest zobowiązany do wcześniejszego kontaktu ze Sklepem w celu ustalenia warunków zwrotu/odkupu. Sklep może zaproponować wtedy Klientowi alternatywne rozwiązanie w celu pozytywnego zamknięcia takiej sytuacji.

12. W przypadku odesłania klocków przez Klienta po upływie 14 dni bez wcześniejszego ustalenia tego faktu ze Sklepem. Sklep jest uprawniony wg swojej decyzji do odmowy przyjęcia przesyłki lub umniejszenia kwoty ewentualnego zwrotu.

13. Prawo do zwrotu towaru przysługuje wyłącznie Klientom indywidualnym. Prawo do zwrotu towaru nie przysługuje jednostkom prawnym  (za wyjątkiem Jednoosobowych działalności gospodarczych pod warunkiem, że zakup nie wiąże się z przedmiotem ich głównej działalności, np. w celu dalszej odsprzedaży).

 

 

§ 7 Reklamacje

 

1. W przypadku gdy dostarczony produkt nie jest zgodny z opisem Klient ma prawdo do zgłoszenia reklamacji.

2. Reklamację powinna być złożona w formie pisemnej na dres mailowy biuro@klocekplus.pl lub poprzez formularz na stronie Sklepu www.klocekplus.pl.

3. Reklamacja powinna zawierać datę zakupu, numer zamówienia, przedmiot reklamacji, opis problemu wraz z dokumentacją zdjęciową, oczekiwaną formę rekompensaty/zadośćuczynienia.

4. Sklep zobowiązany jest odnieść się do przedmiotowej reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania chyba, że Klient nie przedstawi informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, o które Sklep wcześniej poprosił Klienta.

5. W przypadku gdy reklamacja dotyczy stanu zewnętrznego produktu (np. uszkodzenie zewnętrzne produktu lub brak całego opakowania w oryginalnie zamkniętej paczce), Sklep w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zaproponuje Klientowi rozwiązanie reklamacji dopasowane do bieżącej sytuacji (może to być rabat lub częściowy zwrot środków, całościowy zwrot środków po odebraniu towaru, wymiana wadliwego towaru, dosłanie brakujące towaru itd.). Forma rekompensaty  reklamacji pozostaje w gestii Sklepu z racji, że nie w każdym przypadku może być możliwa np. wymiana towaru na nowy.

6. Reklamacje związane z uszkodzeniem przesyłki w transporcie powinny być kierowane bezpośrednio do firmy kurierskiej (https://inpost.pl/reklamacja lub https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/zloz-reklamacje/). W przypadku zgłoszenia takowej reklamacji do Sklepu, Sklep dołoży starań aby pomóc Klientowi w złożeniu takiej reklamacji do przewoźnika, lub w sytuacjach bardziej skomplikowanych nawet przejąć roszczenie wobec przewoźnika.

7. W przypadku gdy reklamacja dotyczy ukrytych wad produktu (np. brak klocków  w oryginalnie zamkniętym pudełku, uszkodzone elementy w oryginalnie zamkniętym pudełku, zastrzeżenia do właściwości lub bezpieczeństwa samego produktu), Klient jest zobowiązany złożyć reklamację bezpośrednio na stronie producenta (https://www.lego.com/pl-pl/service).  W przypadku zgłoszenia takowej reklamacji do Sklepu, Sklep dołoży starań aby pomóc Klientowi w złożeniu takiej reklamacji do producenta.

8. Termin na zgłoszenie reklamacji na podstawie powodów wskazanych punkcie 5 i 6 wynosi 7 dni od dnia odebrania zamówienia. Termin na zgłoszenie reklamacji na podstawie przesłanek wskazanych w punkcie 7 wynosi 2 lata od dnia odebrania zamówienia.

 

 

 

§ 8 Siła wyższa

 

1. Opóźnienie lub niewypełnienie przez Sklep zobowiązań wynikającej z zawartej umowy sprzedaży z Klientem nie uważa się za naruszenie umowy, jeśli takowe opóźnienie jest spowodowane przez siłę wyższą. Do siły wyższej zaliczają się m.in. klęski żywiołowe, pożary, strajki, rządowe zakazy importu i eksportu, wojny i pozostałe przyczyny znajdujące się poza kontrolą Sklepu.

2. W przypadku zaistnienia sytuacji siły wyższej, Sklep zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Klienta o wystąpieniu siły wyższej i wskazać szacunkowy czas opóźnienia.

3. Jeśli okoliczności/opóźnienia związane z siłą wyższa będą trwać powyżej 14 dni, Klient jest uprawniony do anulowania zamówienia i zwrotu środków.

 

 

§ 9 Ochrona danych osobowych

 

1. Podane przez Klientów dane osobowe Sklep zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.

2. Klient dokonując zakupu w Sklepie akceptuje zasady i politykę prywatności zamieszczoną na stronie Sklepu.

3. W przypadku braku akceptacji polityki prywatności Klient jest zobowiązany zrezygnować z zakupu i nie podawać żadnych danych osobowych na stronie Sklepu.

4. Klient ma prawo w dowolnym momencie (także po zakupie), poprosić sklep o całkowite usuniecie jego danych osobowych, poprzez kontakt mailowy na adres biuro@klocekplus.pl lub formularz na stronie Sklepu.

 

§ 10 Postanowienia końcowe

 

1. Złożenie przez Klienta zamówienia lub założenia konta na domenie Sklepu jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu Sklepu.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.

3. Wszelkie sprawy i spory wynikłe z zamówień pomiędzy Klientem a Sklepem podlegają jurysdykcji właściwych sądów Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawu polskiemu.