Polityka bezpieczeństwa i ochrony prywatności
§ 1 Postanowienia ogólne i cel przetwarzania danych
1. Administratorem danych osobowych użytkowników jest firma KDJ Jakub Pagórski z siedzibą w Dąbrówce, ul Cisowa 62/1, 62-069 Dąbrówka. NIP 7822356407 zwana dalej jako „Administrator”
2. Celem przetwarzania danych osobowych jest świadczenie usług oferowanych w Sklepie Internetowym Klocekplus (zwanym dalej jako „Sklep”)
3. Każdy użytkownik chcący skorzystać z usług sklepu (zwany dalej jako „Klient”) zobowiązany jest do podania danych osobowych w celu poprawnego świadczenia usług oferowanych przez Sklep.
4. Wszelkie pytania do Administratora związane z bezpieczeństwem danych można kierować na adres email : biuro@klocekplus.pl
§ 2 Podstawa prawna przetwarzania oraz zakres przetwarzania/przechowywania danych
1. Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r. wraz z późniejszymi ich nowelizacjami.
2. Administrator przetwarza i przechowuje następujące rodzaje danych osobowych:
• Imię i nazwisko
• Adres poczty elektronicznej
• Numer telefonu
• Adres zamieszkania/adres dostawy
• Nazwa firmy
• Numer NIP firmy
3. Administrator przetwarza i przechowuje dane na potrzeby prowadzenia działalności w następujących przypadkach:
• Rejestracja konta przez Klienta ( art. 6.1.b) Rozporządzenia RODO)
• Zawarcie umowy sprzedaży lub działania podejmowane na wniosek Klienta zmierzające do jej zawarcia ( art. 6.1.b) Rozporządzenia RODO)
• Stosowania marketingu bezpośredniego i pośredniego w związku prawnie uzasadnionym interesem Administratora ( art. 6.1.f) Rozporządzenia RODO)
• Stosowanie działań, marketingowych, promocyjnych i informacyjnych ( art. 6.1.a) Rozporządzenia RODO)
• Prowadzenie ksiąg rachunkowych, obowiązki związane z ordynacja podatkową i ustawą o rachunkowości ( art. 6.1.c) Rozporządzenia RODO)
• Obsługa reklamacji i zwrotów towaru ( art. 6.1.f) Rozporządzenia RODO)
• Ustalenie, dochodzenie lub obrona potencjalnych roszczeń wobec Klienta lub Administratora ( art. 6.1.f) Rozporządzenia RODO)
• Zbieranie danych telemetrycznych i analitycznych ( art. 6.1.f) Rozporządzenia RODO)
• Szerokorozumiana obsługa Klienta, w tym obsługa pytań, wniosków, restarty haseł itd. ( art. 6.1.f) Rozporządzenia RODO)
• Inne działania Administratora wymagane przepisami prawa, np. zapytania postępowania przez organy ścigania
lub uprawnionej administracji publicznej (art. 6.1.c) Rozporządzenia RODO)
4. Dodatkowo w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej strona może podczas korzystania z niej przez klienta gromadzić dodatkowe informacje takie jak: adres IP, informacje sprzętowe, dane dotyczące platformy i przeglądarki internetowej.
5. Administrator dokłada wszelkich starań aby zapewnić jak najwyższe bezpieczeństwo danych Klienta, w tym przed wszystkim stosuje szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatu SSL.
§ 3 Udostępnianie danych podmiotem zewnętrznym
1. Administrator deklaruje, że wszelkie zbierane dane osobowe będą wykorzystywane w celu poprawnej realizacji zobowiązań Administratora wobec Klienta i nie będą udostępniane stronom trzecim poza przypadkami niezbędnymi do poprawnego wykonania usługi oraz wynikającymi z przepisów prawa.
2. W celu poprawnego wykonaniu usługi na rzecz Klienta, Administrator może przekazywać dane osobowe do następujących podmiotów:
• Dostawcy usług i oprogramowania w niezbędne rozwiązania techniczne do prowadzenia strony internetowej ( w tym miedzy innymi: dostawcy oprogramowania, dostawcy hostingu, dostawcy IT odpowiedzialni za utrzymanie i obsługę strony internetowej od strony technicznej)
• Dostawcy usług księgowych prawnych i doradczych zapewniających Administratorowi wsparcie przy wykonywaniu bieżącej działalności
• Dostawcy bramek płatności i rozwiązań w zakresie przeprowadzania bezpiecznych płatności na stronie Sklepu
• Przewoźnicy, spedytorzy, kurierzy i inne firmy wspierające lub pomagające Administratorowi w dostawie towarów
3. Dodatkowo Administrator może udostępniać zanonimizowane dane (takie które nie identyfikują konkretnych użytkowników) do firm zewnętrznych (także z obszaru poza UE) w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności oferty, reklamy, zapewnienia bezpieczeństwa czy wsparcia technicznego lub marketingowego (np. Google, LLC, Meta Platforms, PrestaShop, Microsoft itd.)
§ 4 Polityka Cookies
1. Sklep korzysta z tzw. plików cookies czyli danych informatycznych przechowywanych na urządzaniach końcowych Klienta służące do zapisywania przez przeglądarkę określonych ustawień i informacji.
2. Pliki „cookie” są używane głównie w celach:
• Zapamiętywania informacji o Twojej sesji
• Zapewniających bezpieczeństwo działania strony
• Udostępniania funkcji sklepu
• Prowadzenia statystyk i analiz sprzedażowych
• Stosowania działań marketingowych
3. Pliki „cookie” dzielą się na pliki o charakterze niezbędnym (absolutnie konieczne do prawidłowego funkcjonowania strony, bez ich akceptacji Klient traci możliwość korzystania ze strony), oraz opcjonalne ( są ważne dla działania strony internetowej i komfortu Klienta gdyż ich wyłączenie ogranicza lub utrudnia korzystanie z witryny Sklepu).
4. Klient może w dowolny sposób samodzielnie zarządzać ustawieniami cookies na poziomie swojej przeglądarki i według swojego uznania
5. Dodatkowego wskazówki na temat cookies oraz ich ewentualnego usuwania znaleźć można na podstronach popularnych przeglądarek internetowych:
• Firefox
• Chrome
• Safari
6. Dodatkowego wskazówki na temat cookies oraz ich ewentualnego usuwania znaleźć można na podstronach popularnych przeglądarek
§ 5 Uprawnienia Klienta
1. Klient którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:
• Dostępu do swoich danych osobowych w dowolnym momencie
• Cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz usunięcia kompletu danych osobowych w dowolnym momencie
• Sprostowania/korekty podanych danych osobowych
• Ograniczenia przetwarzania danych osobowych (np. wycofania zgody na przetwarzanie w celach marketingowych)
• Wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
• Wniesienie skargi do organu nadzorczego
2. W przypadku wątpliwości lub woli zgłoszenie zmian/usunięcia/ograniczenia przetwarzania danych osobowych Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Administratora na adres email biuro@klocekplus.pl.
§ 6 Pozostałe informacje
1. Sklep sprzedaje tylko i wyłącznie nowe oryginalne produkty marki LEGO®. Jednocześnie niniejsza witryna nie jest w żadne sposób sponsorowana, autoryzowana, ani wspierana przez Grupę Lego.
2. Wszelkie przetwarzane dane osobowe nie są przekazywane Grupie LEGO® i Lego nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu ich przetwarzania (nie dotyczy danych, które Klient powierzył do przetwarzania Grupie LEGO ® na podstawie innych umów czy zakupów poprzez inne witryny)
3. Sprzedawane na stronie Produkty LEGO® nie nadają się dla dzieci w wieku poniżej 36 miesięcy. Istnieje niebezpieczeństwo udławienia się ze względu na małe części i kulki.
4. Wszelkie wątpliwości, pytania oświadczenie woli związane z polityką prywatności i bezpieczeństwem Klient może kierować na adres biuro@klocekplus.pl